اختتامیه جشنواره عکس

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: در طرح تفصیلی آتی کرج برای سازندگانی که در طراحی و اجرای نماها به الگوها و معماری ایرانی و اسلامی توجه کنند، بسته‌های تشویقی مالی تعلق می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا در مراسم اختتامیه مسابقه عکاسی «تصویر بی زمان شهر» اظهار کرد: نماهای ساختمانی یکی از موضوعات مهم در بحث معماری و شهرسازی است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت طراحی شهری دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج  ادامه داد: در مسابقه عکاسی تصویر بی زمان شهر سعی شده دیدگاه شهروندان، هنرمندان و معماران در خصوص نماهای شهری کرج پایش شود.

وی افزود: حدود ۷۰۰ اثر در بخش حرفه‌ای و موبایلی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که در هر بخش سه نفر به عنوان نفر اول تا سوم و سه نفر هم به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند که با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر می‌شوند.

سعیدی کیا در ادامه با اشاره به اینکه بحث نماها و جداره‌ها یکی از موضوعات مهم در بحث طراحی شهری است، گفت: امروزه وضعیت نابه‌سامان نماهای ساختمانی به دغدغه‌ای برای مدیران شهری و شهروندان تبدیل شده و این صرفا مختص کرج نیست و اغلب کلانشهرهای کشور با آن درگیر هستند.

این مسئول اضافه کرد: نماهایی که امروزه در اغلب شهرهای امروزی می‌بینیم تناسب چندانی با معماری اصیل ایرانی- اسلامی ندارند و همین باعث آشفتگی در هویت بصری آنها شده است.

وی تاکید کرد: برای اصلاح شرایط موجود هنرمندان، سازندگان و مالکان باید در کنار مدیریت شهری باشند تا بتوانیم شهرمان را از این وضعیت نجات دهیم.

سعیدی کیا تصریح کرد: هم در برنامه سوم توسعه و هم در مصوبات عالی شهرسازی و معماری بحث نما مورد توجه قرار گرفته و الزامات و ضوابطی هم در این خصوص مشخص شده است.

وی افزود: در این راستا شهرداری‌ها مکلف هستند در فرایند صدور پروانه‌های ساختمانی طرح‌هایی را مصوب کنند که الزامات مربوط به معماری ایرانی- اسلامی در آنها رعایت شده باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج تصریح کرد: خوشبختانه کرج در کنار شهرهای تهران و مشهد در رعایت الزامات و دستورالعمل‌های مختص نماهای ساختمانی در فرایند صدور پروانه‌های ساختمانی پیشتاز است.

وی گفت: با رصدهای صورت گرفته حدود ۸۰ درصد طرح‌های مصوب در حوزه نما با اصول و ضوابط تعیین شده همخوانی دارد و در تلاشیم در بحث اجرای آنها هم به ایده آل‌ها نزدیک شویم.

سعیدی کیا ادامه داد: در این راستا، هم در ستاد مرکز و هم مناطق دهگانه کمیته نما تشکیل شده که بر روند اجرای نماهای مصوب نظارت دقیقی دارند.

وی اظهار کرد: در کناراین موارد، برای هدایت و ساماندهی نماها و جداره‌های شهری کرج از توان مشاوری توانمند بهره‌مند شده ایم که به زودی خروجی پیشنهادات و مطالعات آن در کمیته سیما و منظر استان و کمیسیون ماده ۵ بکار گرفته خواهد شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به تصویب طرح تفصیلی آتی کرج در شورای شهر کرج اضافه کرد: بحث نماها و جداره‌ها در این طرح که به زودی به تصویب کمیسیون ماده ۵ می‌رسد، مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در طرح تفصیلی آتی کرج برای سازندگانی که در طراحی و اجرای نماها به الگوها و معماری ایرانی و اسلامی توجه کنند، بسته‌های تشویقی مالی تعلق می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =